Meer zekerheid met een onderhoudscontract

Met regelmatig onderhoud wordt de kans op storingen aanzienlijk verkleind en worden beginnende mankementen vroegtijdig herkend. Professioneel onderhoud verbetert bovendien de prestaties van horeca-apparatuur, zorgt voor efficiënter energiegebruik en verlengt de levensduur.
Om het hele jaar verzekerd te zijn van een probleemloos functionerende keuken wordt apparatuur één of meerdere keren per jaar uitvoerig gecontroleerd. De frequentie wordt afgestemd op de intensiteit van het gebruik. Een onderhoudscontract biedt daarnaast voorrang bij tussentijdse storingen en aantrekkelijke kortingen op onderdelen.
 

Hoe verloopt een onderhoudsbeurt?

Een onderhoudsbeurt wordt uitgevoerd aan de hand van een uitgebreide checklist die specifiek is samengesteld voor de aanwezige apparatuur. Daarbij wordt onder meer gecontroleerd op:
  • correcte werking van alle apparaten
  • veiligheid en betrouwbaarheid van mechanische, elektrische en gastoestellen
  • reiniging of ontkalking van belangrijke componenten
  • juiste afstelling en optimale prestaties
In overleg worden versleten, defecte of onbetrouwbare onderdelen vervangen. Indien gewenst kan tijdens het onderhoud ook een NEN-3140 keuring worden uitgevoerd.
Na afloop ontvangt u een duidelijk rapport van de uitgevoerde werkzaamheden, inclusief eventuele aanbevelingen. Contracthouders behouden altijd voorrang bij tussentijdse storingen.
 

Onderhoud en verzekering – voorkom problemen met uw dekking

Veel verzekeraars stellen regelmatig onderhoud verplicht als voorwaarde voor volledige dekking. Apparatuur kan goed verzekerd zijn, maar de dekking vervalt wanneer deze slecht of niet is onderhouden.
In de polisvoorwaarden staat vrijwel altijd vermeld dat periodiek onderhoud noodzakelijk is om aanspraak te kunnen maken op de verzekering.